دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل اجرایی ارایه شناسنامه به اشیاء مجازی

كرم پور

یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۳:۰۰


کمیسیون تنظیم مقررات دستورالعمل اجرایی ارایه شناسنامه به اشیاء مجازی را تصویب و ابلاغ کرده است.

دکتر محمد کرم پور، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی در گفت‌و‌گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر همین اساس تاکنون سرشاخه شناسایی اشیاء مجازی به وزارت بازرگانی، وزارت علوم و بانک مرکزی ارایه شده است.
وی با بیان این مطلب که دریافت این سرشاخه هزینه‌ای ندارد افزود: متقاضیان می‌توانند تقاضای خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه دهند تا در کوتاهترین زمان ممکن سرشاخه شناسه شئی (OID) خود را دریافت کنند.
وی خاطر نشان کرد: این سرشاخه ها بر اساس استاندارهای جهانی و به منظور شناسایی کلیه اشیاء و هر هویت موجود در فضای مجازی از قبیل شرکت های حقوقی گرفته تا کالاها و مقالات عملی به متقاضیان ارایه می شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: بر اساس تعامل های صورت گرفته با اتحادیه جهانی مخابرات، این اتحادیه، سرشاخه 2.16.364 را به ایران اختصاص داده و هر کالایی که شناسه آن با این سرشاخه آغاز شود به عنوان کالاهای ایرانی در دنیای مجازی شناخته خواهد شد.
وی ادامه داد: بر همین اساس سرشاخه اختصاص داده شده به وزارت بازرگانی 2.16.364.1.1.1 و سرشاخه ارایه شده به بانک مرکزی 2.16.364.1.1.2 است.
محمد کریم پور گفت: از این پس وزارت بازرگانی و بانک مرکزی می توانند بر اساس این سرشاخه ها، به اشیاء خود در فضای مجازی هویت شناخته شده بین المللی بدهند.
معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد: بر اساس استاندارهای بین المللی که تحت عنوان شناسه شی (OID) با همکاری سازمان جهانی استاندارد و اتحادیه جهانی مخابرات تعریف و مشخص شده است، می بایست زیرشاخه های ایجاد شده توسط هر نهاد و یا بخشی در ITU ثبت شود.
وی افزود: برای این منظور، سایتی از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی خواهد شد که دارندگان شناسه شی (OID) می بایست زیرشاخه های تعریف شده خود را در آن ثبت کنند تا این زیرشاخه ها از سوی سازمان فناوری اطلاعات به اتحادیه جهانی مخابرات منتقل شود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو